In een villa aan de Stratumsedijk in Eindhoven zit Grip op Online, marketingbureau met een focus op zoekmachineoptimalisatie en adverteren op social media. Oprichters Bas Rooijakkers en Joris Dirckx helpen met veel expertise mkb-bedrijven om online te groeien.
De twee kennen elkaar sinds de basisschool en zaten jarenlang in hetzelfde voetbalteam. ‘We hadden altijd al de ambitie om samen een onderneming te starten’, zegt Joris. ‘In Grip op Online kunnen we onze passie kwijt en de ervaring die we opdeden in eerdere banen.’ Bas is Google-specialist en Joris allround onlinemarketeer. Ze hebben een team van freelancers om zich heen verzameld om samen bedrijven te helpen aan meer klanten, leden of sollicitanten.
Bas en Joris willen met hun bedrijf graag maatschappelijk betrokken zijn. Ze hebben veel gereisd en gezien dat kinderen het in andere delen van de wereld vaak moeilijker hebben. Dat de Sports for Children Foundation juist kinderen helpt om te sporten maakt de stichting tot het perfecte goede doel voor de sportliefhebbers.
Grip op Online steunt Sports for Children met het inzetten van kennis en knowhow, vertelt Bas. ‘Ik zet een LinkedIn-campagne op en werk aan de vindbaarheid van de webshop. En Joris ontwikkelt met andere partners een video die het verhaal van Sports for Children vertelt. Alles om interesse te kweken bij donateurs, zodat Sports for Children nog meer kinderen blij kan maken met sportmateriaal.’